Influencer marketing na Instagramie

Rozwój mediów społecznościowych, ich popularność oraz codzienne korzystanie z nich milionów osób sprawiły, że ciekawe profile i osobistości internetowego świata prowadzą przy ich użyciu bardzo dochodowe interesy z reklamodawcami. Influencer marketing to sposób promocji, a raczej wykorzystania do promocji osób, które mają dużo obserwatorów i zaangażowanych fanów. Naturalne, codzienne treści z życia influecerów przeplatane informacjami o produktach to atrakcyjna forma bardzo dobrze odbierana na zewnątrz. W jaki sposób funkcjonuje ten rodzaj marketingu i czy warto w niego inwestować?

Firma vs influencer

Jakie są możliwości współpracy dla firmy i Influencera? Gwiazdy Instagrama to głównie osoby, które przedstawiają treści o tematyce urody, pielęgnacji, mody, makijażu, dekoracji czy aranżacji. Takie treści można generować bardzo często, a tematów do przedstawienia jest wiele. Ponadto, są to elementy życia codziennego, z których każdy może zrobić użytek, stąd wzrastające zainteresowanie topowymi profilami, które nie tylko pokazują ładny wycinek swojego życia, ale edukują, informują, testują i polecają. Właśnie na wspomnianych poleceniach najbardziej zależy firmom, które posiadając ciekawy i użyteczny produkt wpisujący się w charakter konkretnego profilu, mogą nawiązać współpracę korzystną dla obu stron. Podstawową formą współpracy jest barter nie od dziś funkcjonujący również w tradycyjnym marketingu. Jest to wymiana korzyści materialnych lub wizerunkowych. Influencer nawiązując współpracę zobowiązuje sie do przedstawienia konkretnych treści, produktu czy przedmiotu w odpowiedni dla reklamodawcy sposób tak, aby produkt i pozytywna opinia o nim dotarła do jak największego grona odbiorców. Reklamodawca w związku ze współpracą może w zamian przekazać różne produkty ze swojego portfolio lub wynagrodzenie pieniężne. Im bardziej popularne konto i większy zasięg oraz potencjał marketingowy influencera, tym większe wynagrodzenie może zostać mu zaproponowane.