Jak zapewnić sobie więcej energii na treningu?

Sporty siłowe nie są niczym prostym, ale mają w sobie ogromny potencjał, ponieważ jak nic innego potrafią niesamowicie kształtować sylwetkę. Prawdopodobnie dlatego właśnie zdecydowałeś się chodzić na siłownię. Chcesz lepiej wyglądać i mieć pokaźne mięśnie, by prezentować je później na plaży albo dzięki nim czuć się pewniej w swojej skórze. Trening siłowy wzmacnia cię również od środka i sprawia, że masz więcej odwagi, a twoja samoocena wzrasta. Jeżeli chcesz więc wyciągać z niego same korzyści, zadziałaj w taki sposób, by za każdym razem dawać z siebie na siłowni sto procent. A w tym pomogą ci niektóre suplementy dla sportowców. Niby nie są niezbędne i niby bez nich też da się kształtować sylwetkę oraz wzmacniać siłę, ale jednak z nimi jest to znacznie prostsze – a życie trzeba sobie ułatwiać.

Wspomaganie treningu na siłowni przy pomocy przedtreningówek

Jeżeli do tej pory bazowałeś wyłącznie na „czystej” diecie i nie stosowałeś żadnych dodatkowych środków czy suplementów (nawet tych ziołowych), w pierwszej kolejności powinieneś postawić na kreatynę, czyli najbardziej rozpowszechniony związek w świecie kulturystyki. Dzięki niemu szybko osiągniesz dużo więcej niż wcześniej. Kreatyna w organizmie wykorzystywana jest do produkcji ATP, z którego możesz pobrać energię, gdy twoje zasoby w trakcie treningu nagle zostaną zużyte. Spójrz tylko, jaki skład mają najpopularniejsze przedtreningówki. Zawsze występuje w nich przynajmniej niewielki dodatek kreatyny. A nie jest to żaden sztuczny wymysł, ponieważ kreatynę twój organizm syntetyzuje samodzielnie, tyle że na ogół masz jej niewiele, dlatego warto też dostarczać ją sobie z zewnątrz. Gdybyś chciał bowiem przyjąć jej większą dawkę wraz z „normalnym” jedzeniem, musiałbyś pochłonąć kilogram mięsa. A jest to jednak niewykonalne.

Świat suplementów diety jest jednak znacznie ciekawszy niż mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka. Spróbuj się w niego zagłębić. Suplementy to przecież nie tylko popularna kreatyna czy l-karnityna bądź wszystkim dobrze znane odżywki białkowe. W tej grupie produktów bezustannie pojawiają się nowe związki, które też na pewno mogłyby ci pomóc, gdybyś tylko nauczył się je stosować. Rób to jednak zawsze z głową. Jeżeli przeczytasz w jakimś tekście, że ostaryna może poprawić twoją siłę i przyczynić się do budowania wyłącznie suchej masy mięśniowej, zanim w to wszystko uwierzysz, spróbuj znaleźć badania naukowe na ten temat. Nauka nie kłamie, dlatego jej akurat możesz zaufać. A gdy już na dobre wsiąkniesz w tę dziedzinę, szybko nauczysz się odróżniać dobre źródła informacji od tych złych.