LinkedIn- networking XXI wieku

Media społecznościowe mają swoje wady i zalety, jednak obecnie chyba każdy, bez względu na negatywne ich aspekty, jest aktywnym uczestnikiem życia w sieci. Jedni wykorzystują popularne platformy do komunikacji ze znajomymi i rodziną, inni dla rozrywki, natomiast duża część osób korzysta z ich funkcji w celach biznesowych. I tak jak w zasadzie w każdym popularnym medium jak Facebook czy Instagram można zainwestować w płatne sposoby promocji, tak LinkedIn służy często do budowania wizerunku biznesowego marek czy osób, ale w sposób niepłatny lecz organiczny. Oczywiście, reklamy na LinkedInie są również wykorzystywane, lecz nieco rzadziej. W jaki sposób?

InMail

Jak sama nazwa wskazuje, jest to sposób dotarcia do użytkowników spoza naszej prywatnej listy kontaktów, jednak osób zainteresowanych, wchodzących w zakres naszej grupy docelowej. Aby wykorzystać ten sposób dotarcia z komunikatem, należy rozszerzyć zakres swojego konta, z podstawowego na premium. Ponadto komunikaty InMail są płatne, a co więcej, znacznie droższe niż na przykład reklamy na Facebooku. Ważne jest to, że są to personalizowane wiadomości, które mogą być też lepiej odebrane przez użytkownika. Czy warto w nie inwestować? Jeżeli planujemy konferencję, webinar czy będziemy prezentować swoją ofertę w trakcie targów branżowych, warto wesprzeć promocję również wykorzystując InMail, jednak organiczna komunikacja i stałe poszerzenie bazy kontaktów może okazać się trafniejsze oraz dużo tańsze.

Do czego służy LinkedIn?

To nie tylko budowanie swojego wirtualnego CV czy własna wizytówka w sieci, ale przede wszystkim wspaniałe narzędzie, które może być pomocne przy nawiązywaniu kontaktów z bardzo efektywnym skutkiem. Często jest tak, że świadomość jak dana firma czy osoba prezentuje się w sieci, jak dba o to, jak inni ją postrzegają pozwala na wyrobienie sobie dobrej opinii na jej temat, a co za tym idzie-skorzystania z jej usług czy produktów bądź zatrudnienia jako pracownika. Warto aktywnie uczestniczyć w życiu toczącym się w tym medium bo to może w przyszłości przełożyć się na zysk lub korzyść niematerialną.