Nowoczesny PR

Public Relations to nic innego, jak dbanie o wizerunek. Są to szeroko zakrojone działania, które sprawiają, że otoczenie postrzega nas w sposób, jaki chcemy. Jest to również sposób komunikacji, który niejako przeplata się ze znanym w marketingu pojęciem content marketing, jest jednak nie tyle działaniami ukierunkowanymi na tworzenie treści, ale komunikowanie działań firmy, przedstawianie jej w dobrym świetle, a w przypadku kryzysu, umiejętnym zażegnaniu go. Specjaliści do spraw PR mają bardzo trudne zadanie, ponieważ ich działania przede wszystkim opierają się na bezpłatnych narzędziach. Jakich?

Znajomości

W Public Relations utrzymywanie pozytywnych i wartościowych relacji z otoczeniem ma olbrzymie znaczenie. Właśnie dlatego dobry specjalista ds. PR powinien mieć bardzo dobre, szeroko zakrojone sieci kontaktów z dziennikarzami i mediami, dzięki czemu wtedy, gdy to konieczne, rozpowszechnienie ważnej dla działalności informacji, odbędzie się szybko, i co najważniejsze, całkowicie bezpłatnie. Duże znaczenie w nowoczesnym Public Relations mają też sieci społecznościowe, a w przypadku networkingu, najlepszym i najważniejszym medium społecznościowym jest zdecydowanie LinkedIn. Dlaczego? To narzędzie z powodzeniem wykorzystywane do nawiązywania relacji biznesowych, tworzenia marek osobistych, rozmów, negocjacji czy zawierania kontraktów biznesowych. Pozwala na dzieleniu się wiedzą, umożliwia publikowanie artykułów, polecanie aktywności innych użytkowników oraz, a może nawet przede wszystkim, tworzeniu spójnego obrazu firmy i jej pracowników w sieci.

Dlaczego narzędzia i możliwości są darmowe?

Public Relations, choć po części może pełnić funkcje reklamy, wcale nią nie jest. W zasadzie funkcjonuje jako szereg działań ukierunkowanych na widoczność firmy na zewnątrz, ale też do wewnątrz instytucji. Są to zabiegi niepłatne, jednak dzięki temu bardziej wiarygodne, bo wypracowane przez lata w sposób spójny, komunikujący status firmy w oczach postronnych obserwatorów, potencjalnych klientów czy współpracowników.