SEO a Google Adwords

Ktokolwiek kiedyś interesował się założeniem strony internetowej wie, jak ważne jest, aby znajdowała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dosyć często można spotkać oferty reklamowe, które proponują skorzystać z usług firm, których specjalizacją jest pozycjonowanie stron internetowych. Równie często zobaczyć można reklamę Google Adwords. Czym jest SEO i Googe Adwords?

SEO

   Search Engine Optimization to szereg działań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania w Google. Składa się na to między innymi zmiana treści tekstów znajdujących się na stronie internetowej, dodawanie zdjęć oraz bardziej skomplikowane dostosowywanie kodu źródłowego strony internetowej do algorytmu Google. Pozycjonowanie stron internetowych w ten sposób to jeden z elementarnych warunków zwiększających ich zasięg, pozycję w wynikach wyszukiwania oraz stabilizację w tychże wyszukiwaniach.

Kolejną metodą jest pozyskiwanie linków przychodzących do strony. Link building, albo też linkowanie ma na celu przeniesienie mocy źródłowej na stronę bazową. Najpopularniejszymi linkami przychodzącymi są te z forów internetowych, komentarzy na stronach internetowych lub portalach społecznościowych, zaplecza czy też wpisy w katalogach i posty na blogach.

Zobacz także: pozycjonowanie stron internetowych – WolfBrothers

Google Adwords

   Pozycjonowanie stron internetowych przy pomocy Google Adwords polega na wykupywaniu reklam za określoną kwotę dzienną. Reklamy te zawsze znajdują się na pierwszych miejscach wyszukiwań w Google oraz na samym dole i są oznaczone kolorem zielonym lub żółtym z napisem „reklama”.

Jest to najskuteczniejsza oraz o wiele droższa forma pozycjonowania strony. W momencie wykupienia pakietu ruch na stronie zaczyna znacznie wzrastać, jednak gdy zaprzestanie się korzystać z Google Adwords ten ruch spada praktycznie do zera. Linki do strony docelowej w postaci reklamy znajdują się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na YouTube. Minusem, jak już wcześniej wspomniano, jest różnica cenowa.

   W ogólnym rozrachunku lepiej skorzystać z firmy, której specjalizacją jest pozycjonowanie stron internetowych, aniżeli wykupienie reklam Google Adwords.